تلفن تماس: 09127958843 | 02156699733 | 09351170525

سمپاشی کارخانه و شرکت

سمپاشی کارخانه و شرکت

مقدمه

سمپاشی کارخانه و شرکت

آیا با انجام به موقع سمپاشی کارخانه و شرکت می توان از شر حشرات و جانوران موذی خلاص شد؟ همانطور که می دانید کارخانه ها و شرکتها چرخ اقتصاد کشور عزیزمان را می چرخانند و هر گونه اختلال در عملکرد این اصناف کشور را دچار مشکل می کند. IMG ۲۰۲۳۱۱۰۵ ۲۰۴۷۱۹

کارخانه ها عمدتا بر حسب تولیدی که دارند در خارج از بافت شهری دایر می شوند بنابراین به دلیل وجود کارخانجات در خارج از شهر در صورت وجود منبع غذایی و تجمع حشرات و جانوران موذی در اطراف آن، این آفات می ‌توانند سلامت و بهداشت کارخانه ها را در خطر قرار داده و سبب شیوع انواع بیماری های مرتبط در پرسنل شاغل و افرادی که در ارتباط نزدیک با محل آلوده هستند و نیز آلودگی در تولیدات و محصولات شوند. از این ‌رو انجام سمپاشی‌ کارخانه و شرکت برای کارکنان و مدیران بسیار ضروری بوده و سبب از بین رفتن حشرات و جانوران مزاحم می‌ شود.

لزوم و اهمیت سمپاشی کارخانه و شرکت

همانطور که می دانید آفات جانورانی بسیار فرصت‌ طلب بوده و به هر طریقی راهی برای ورود به محل مورد نظر خود پیدا کرده و شروع به زندگی، تکثیر و زیاد شدن جمعیت خود می ‌کنند. وجود حشرات علاوه‌ بر آلوده کردن محصولات تولیدی در کارخانجات و کارگاه‌ ها، سبب بیماری کارکنان شده و همچنین کیفیت محصولات تولیدی را هم کاهش می ‌دهند. برخی از حشرات مانند موریانه‌ ها سبب خوردگی و آسیب به کارتن‌ ها و بسته‌ بندی محصولات شده و با ایجاد سوراخ در بدنه آنها، سبب آسیب به تولیدات می‌ شوند.

سمپاشی کارخانه و شرکت

همچنین تجمع و زادو ولد حشرات و جانوران موذی در داخل دستگاه ‌ها و تجهیزات خط تولید، باعث از کار افتادن آنها و گاهی اوقات با ایجاد آتش‌ سوزی در کارخانجات حادثه آفرین می شوند. مواد خام موجود در انبارها و محصولات در معرض همیشگی آلودگی با حشرات و جانوران موذی علی الخصوص موش ها قرار داشته و نگهداری از آنها بسیار با اهمیت است. ازاین‌ رو با توجه به موارد گفته ‌شده، انجام صحیح و اصولی و به موقع سمپاشی کارخانه و شرکت یکی از اقدامات مهم و بسیار ضروری برای دفع آفات و حشرات از کارخانجات بوده و از آلودگی و ایجاد مزاحمت در این مکان‌ ها خواهد کاست.

سمپاشی کارخانه و شرکت

سمپاشی کارخانه و شرکت

در خصوص اهمیت این مطلب ذکر همین نکته کافی است که سازمان های مربوطه توصیه کرده اند که دستورالمعل سمپاشی کارخانه برای کنترل و ریشه کنی حشرات و جوندگان در کارخانجات، کارگاه ها، صنایع و شرکت ها می بایست توسط متخصصین بهداشت محیط و حشره شناسی تدوین و اجرا شود چراکه این افراد با سیکل زندگی آفات آشنا هستند و در مورد سموم و نحوه ی  استفاده از آنها و نکات مهم در امر سمپاشی اطلاعات لازم و به روز را دارند.

همچنین باید دانست که این عملیات تنها محدود به طعمه گذاری یا سمپاشی نمیشود، بلکه تمام مراحل شناسایی، طعمه گذاری، مسدود کردن کلنی های غیر فعال و جمع آوری و معدوم سازی لاشه ها جزو این دستورالعمل هستند.

رایج ترین آفات مورد مشاهده در کارخانجات و شرکت ها کدام اند؟

انواع سوسک ها اعم از سوسک درشت ( آمریکایی یا فاضلابی ) و سوسک ریز ( آلمانی یا کابینتی )، سوسک چوب و سوسک غلات انواع موش ها اعم از موش سقفی، موش فاضلاب، موش خانگی (Mouse) انواع پشه ها و مگس ها

مهمترین فواید سمپاشی کارخانه و شرکت ها و کارگاه ها

برطرف کردن و از بین بردن وقفه زمانی در کار ماشین آلات با انجام به موقع و مناسب سمپاشی کارخانه و شرکت در توضیح این مطلب می توان به وجود برخی از خزندگان و جوندگان مانند مار و موش در کارخانجات اشاره کرد که به علت ایجاد رعب و وحشت در پرسنل شاغل و ترک محل کار و به‌تبع آن کمک گرفتن از نهاد های مربوطه و یا جویدن کابل های برق توسط جوندگانی مثل موش ها باعث توقف تولید می شود.

تحت هر کدام از شرایط ذکر شده چنانچه تولید متوقف شود کارفرمای مربوطه متحمل ضرر سنگین می شود که به مراتب از هزینه سمپاشی گزاف تر خواهد بود.

IMG ۲۰۲۳۱۱۰۵ ۲۰۳۴۵۵ 1

حذف خطر آتش سوزی و ایجاد خفگی

گاهی اوقات حشرات و جوندگان و بیشتر پرندگان با ساخت لانه در منافذ و دودکش ها باعث برگشت گاز منوکسید کربن ناشی از وسایل گرم کننده و به تبع آن ایجاد مسمومیت و یا حتی مرگ کارکنان شده اند. چنین رفتاری (لانه سازی در کنار لوازم آتش زا و پر حرارت و با دمای بالا ) از سمت حشرات و جوندگان حتی می تواند منجر به آتش سوزی نیز بشود.

آسیب به محصولات  شرکت و حتی بدنامی برای یک برند معروف

در نظر بگیرید یک برند معروف که طی سالها تلاش با ارائه خدمات خوب و و کالای سالم توانسته است به این جایگاه دست یابد چنانچه تنها یک مورد آلودگی به آفات و جوندگان در کالای تحویلی توسط مشتریان خود مشاهده شود و از قضا این مشتری به این مورد شدیداً واکنش بدهد و شکایت خود را به مراجع ذیصلاح قضایی و بهداشت ارایه دهد و آنرا در فضای مجازی انتشار دهد دیری نمی‌پاید که این قضیه توسط مردم دست به دست می شود و همه مشتریان نسبت به این مشکل آگاه می شوند و به تبع تمایل خود را برای خرید از این برند از دست می دهند و این یعنی رکود فروش و شروع فاجعه. درحالی که کارفرمای عزیز می تواند با انجام یک سمپاشی دوره ای و مرتب خود را از این فاجعه در امان نگه دارد. و اعتبار برند خود را در میان رقبا و بازار حفظ کند.

IMG ۲۰۲۳۱۱۰۵ ۲۰۳۰۵۲ 1

بهترین زمان سمپاشی کارخانه و شرکت

با سمپاشی درست و اصولی در فصل بهار میتوان تا میزان قابل‌ توجهی از تولید، تکثیر و زادوولد حشرات و جانوران موذی در مکان های مختلف کارخانه جلوگیری کرد، بنابراین بهترین و مناسب‌ ترین زمان برای سمپاشی کارخانه و شرکت فصل بهار می‌باشد. انجام عمل سمپاشی باید توسط متخصص و حرفه‌ای در این کار صورت گیرد. به‌ طور کلی انجام سمپاشی در هر فصل و زمانی برای کارخانجات بسیار ضروری است، زیرا وجود آفات و گسترش آنها می‌ تواند سبب آلودگی محیط کارخانه‌ و به خطر انداختن سلامتی کارکنان شده و به ‌عنوان ناقل بیماری به شمار می روند  و در صورت آلوده شدن هر فرد یعنی یک خانواده نیز با خطر آلودگی مواجهه می شود.

سمپاشی کارخانه و شرکت

هزینه سمپاشی کارخانه و شزکت چقدر می باشد؟

در خصوص تعیین هزینه سمپاشی عوامل زیادی دخیل می باشند که در زیر اشاره شده است؛
نوع سم مصرفی که با توجه به نوع آفت مشخص می شود.
غلظت سم مصرفی که با توجه به شدت آلودگی محل به آفت و میزان مقاوم بودن نسبت به سم مشخص می شود. مساحت مجموعه که باید سمپاشی شود نیز در تعیین مقدار هزینه مصرفی دخیل است. هر چه مساحت مجموعه بیشتر باشد مقدار سم مصرفی بیشتر و در نتیجه هزینه نیز بیشتر خواهد بود. تعداد دفعات سمپاشی در سال نیز در تعیین هزینه سمپاشی دخیل خواهد بود.

سمپاشی کارخانه و شرکت توسط تیم حرفه ای ارمغان آسایش محیط سبز چگونه صورت می گیرد؟

بازديد اوليه رايگان ازمحل براي شناسايي دقیق نوع آفات اعم ازحشرات، جوندگان
ارائه مستندات کامل به کارفرما جهت اعتبارسنجی
بررسی و شناسایی مکان های اختفا ، زاد و ولد و کلنی های ایجاد شده
انجام تست حساسيت براي تعيین نوع سم و غلظت مناسب جهت مبارزه با آفت هدف

مبارزه شیمیایی شامل سم پاشی اصولی و طعمه گذاری دقیق با استفاده از سموم با كارايي بالا و مورد تائـيد سازمان های ذيصلاح و بی خطر برای انسان و محیط زیست با توجه به هر آفت
بازديد هاي دوره ای و ارزيابی عمليات هاي انجام شده به منظور حصول  اطمینان از موثر بودن عملیات تا پايان زمان قرارداد
آموزش اصول  بهداشتی جهت کاهش معضل به منظور دستيابي به محيطي تمیز، سالم و عاری از آفت و کمک به حفظ شرایط مطلوب به دست آمده.
انجام تحقيقات علمي و کمک گرفتن از متخصصان امر در زمینه موارد و مشکلات مطرح شده در حین عملیات و ارائه راهکارهای لازم به کارفرما

شرکت ارمغان آسایش محیط سبز با تکیه بر نیروهای کارآزموده و بهره‌گیری از نیروهای متخصص در زمینه شناسایی و مبارزه با آفات و حضور مسئول فنی دارای مدرک مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی تهران در طول تمام پروژه های سمپاشی کارخانه و شرکت تحت نظر معاونت بهداشت دانشگاه تهران می تواند این تضمین را به شما مدیران و کارفرمایان عزیز بدهد که می تواند مشکل شما را به صورت تخصصی و اصولی مرتفع کرده و محیطی تمیز، سالم و امن برای کسب و کار شما و کارمندان و کارگران شما فراهم کند.
شماره تماس

09127958843

09351170525

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *