تلفن تماس: 09127958843 | 02156699733 | 09351170525

مدارس و مهد کودک- 09127958843

مدارس و مهد کودک

وقتی حرف از پاییز به میان می‌آید ناخودآگاه ذهنمان به سمت بازگشایی و شروع مدارس سوق پیدا می‌کند. کودکان به دلیل تحرک زیاد، عدم رعایت فاصله‌ گذاری مناسب و لمس زیاد سطوح (نرده‌های راهروها، دستگیره‌ درها و پنجره ها، میز و صندلی‌ها، لوازم ورزشی ، وسایل بازی و …) به‌عنوان یکی از مهمترین گروه‌ها در انتشار و انتقال بیماری در سطوح خانواده و جامعه شناخته می‌شوند.

به همین دلیل سمپاشی مدارس و مهد کودک و به طبع آن کنترل بیماری در این مراکز از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدارس و مهد کودک
مدارس و مهد کودک

لذا  وزارت بهداشت در چنین شرایطی  علاوه بر اعمال محدودیت‌ در برخی فعالیت ها ، پروتکل‌های بهداشتی سخت‌ گیرانه‌ای برای رعایت در این مراکز تصویب نموده است که اهمیت رعایت بهداشت در این مناطق را نشان می‌دهد.

بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده ضدعفونی‌کردن فضا و سطوح در مراکز آموزشی یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از انتشار و انتقال بیماری‌ و حفظ سلامت کودکان دلبند و کادر آموزشی زحمتکش می باشد.
به گفته بسیاری از کارشناسان مدارس و مهدکودک ها محلِ پیشرفت تحصیلی کودکان  از لحاظ آموزش آکادمیک، توسعه مهارت های احساسی و اجتماعی، خدمات بهداشتی و فعالیت های فیزیکی می باشد.
ویروس کرونا و اهمیت دو چندان ضدعفونی مدارس و مهدکودک ها
ویروس کرونا از ابتدا بر روی کودکان به اندازه بزرگسالان تاثیر نداشت. با این حال، گسترش وسیع این بیماری تعداد کودکانی که به این ویروس مبتلا شدند و حتی بستری شدند را در سطح کشور افزایش داد.

IMG ۲۰۲۳۱۱۲۷ ۱۲۳۵۳۴ 768x1024 1

مهمترین آفات در مدارس و مهد کودک‌ها

سوسک آمریکایی ( سوسک فاضلابی)

این نوع سوسک‌ها همونطور که از نامشان پیداست بیشتر در مجاری فاضلاب یافت می‌شوند، و عموماً در مکان‌هایی که سطح بهداشت پایینی دارند تکثیر و زیاد می‌شوند و در صورت انجام ندادن سمپاشی مهد کودک و مدارس می‌توانند منجر به ایجاد نارضایتی در سطح بهداشتی و دیگر سطوح شوند.

سوسک کابینتی یا سوسک ریز یا سوسری آلمانی

این نوع از سوسک‌ها  نظر جثه و اندازه نسبت به سوسک آمریکایی کوچک‌تر بوده و رنگ قهوه‌ای روشن دارند و عموماً ر داخل کابینت‌ها یافت می‌شوند و ین نوع سوسک‌ها نیز مانند سوسک‌های فاضلابی از باقیمانده رات غذایی رها شده در داخل کابینت‌ها تغذیه می‌کنند. این سوسک‌ها همانند سوسک‌های فاضلابی شب فعال می‌باشند و هنگامی که چراغ‌ها خاموش هستند  شما در خواب می‌باشید فعالیت خود را شروع می‌کنند و به ریزه‌خواری می‌پردازند.

مورچه

در برخی از ساختمان‌های مهد کودک‌ها در صورتی که فونداسیون ساختمان به صورت اصولی بهسازی نشده باشد،  مورچه‌ها از طریق فوندانسیون ساختمان وارد محیط داخلی مهد کودک شده و از آنجا که در مهد کودک‌ها برای کودکان وعده غذایی در نظر گرفته می‌شود، مانند مهد کودک‌های مستقر در بیمارستان‌ها،

چنانچه وعده‌های غذایی پس از صرف وعده، جمع آوری و تمیز نشوند موجب جذب مورچه به داخل مهد کودک شده و این چنین مهد کودک در درگیر مشکل مورچه خواهد شد.

اهمیت بهداشتی سمپاشی مدارس و مهد کودک

در خصوص اهمیت بهداشتی سمپاشی مدارس و مهد کودک باید بگوییم که سوسک‌های فاضلابی و سوسک‌های کابینتی در انتقال مکانیکی عوامل بیماری‌زا نقش مهمی دارند و به دلیل اینکه این حشرات در هنگام تغذیه با پاهای خود پارازیت‌های بیماری زا را حمل می‌کنند و با خود منتقل می‌کنند این حشرات می‌توانند در انتقال فیزیکی عوامل بیماری‌زا نقش مهمی ایفا کنند.

با توجه به اهمیت نقش کودکان در جامعه ، شرکت ارمغان آسایش محیط سبز با تکیه بر کادر مجرب و بهره گیری از متخصصین بهداشت مدارس و مهدکودک ها حاضر به همکاری در جهت ضدعفونی مدارس و مهدکودک ها با استفاده از سموم مجاز و استاندارد کشوری در جهت مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا فرزندان عزیز کشورمان به بیماری های منتقله از طریق استفاده مشترک از وسایل در مدارس و مهد کودک ها بوده و نیز با استفاده از کادر آموزشی با تجربه حاضر به آموزش اصول بهداشتی مدارس و مهدکودک ها به زبانی ساده اما تأثیر گذار جهت جلوگیری از انتقال بیماری های که از طریق تنفسی و تماسی قابلیت انتقال را دارند می باشد.

 

شرکت ارمغان آسایش محیط سبز دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت بوده کلیه فعالیت‌های سمپاشی خود را زیر نظر مستقیم مسئول فنی بهداشت محیط انجام می‌دهد و تمام سموم مورد استفاده در عملیات سمپاشی دارای مجوز از وزارت بهداشت بوده و پایه گیاهی داشته و برای محیط زیست و اکوسیستم گیاهی ضرری ندارد و به سرعت در خاک دفع می‌شود.

برای دریافت مشاوره و بازدید رایگان ی‌توانید همواره با کارشناسان شرکت ارمغان آسایش محیط سبز ا شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید؛

۰۹۱۲۷۹۵۸۸۴۳

۰۹۳۵۱۱۷۰۵۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *